چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

-

از دیالوگ های خواهر آلما/ پرسونا(اینگمار برگمان): اون میگه من مثل خوابگردها زندگی می کنم.


سلیقه ی من

"امپایر (به انگلیسی :Empire) نام یک مجلهٔ انگلیسی دربارهٔ فیلم‌ها و آثار سینمایی کلاسیک و به روز است که میتوان گفت بزرگترین و معروف ترین مجلهٔ سینمایی جهان هم است که هر ماه منتشر می شود. امپایر پر فروش‌ترین مجلهٔ انگلیسی زبان تا به امروز است..." این ها توضیحات ویکی پدیا درباره ی مجله ی امپایر است.

 دومین فیلم برتر تاریخ سینما از نظر خوانندگان و منتقدین این مجله (مهاجمان صندوق گمشده the Raiders of Lost Ark/ استیون اسپیلبرگ)، فیلمی بود که من 5 دقیقه هم نتوانستم تحملش کنم و خیلی زود فهمیدم راه من با این فیلم و کارگردان جداست. به هر حال این سلیقه ی من و بخشی از هویت من است و با سلیقه ی این "بزرگترین"، "معروف ترین" و از همه مهم تر "پرفروش ترین" مجله ی سینمایی دنیا تفاوت جدی دارد.

"بی فرهنگ" ها

آدم هایی را می شناسم که از نظر من "بافرهنگ" محسوب می شوند و از آن هم مهمتر این است که در کنار این بافرهنگ بودن، ریگی هم به کفش شان نیست. اما هیچوقت از آنها نشنیدم که از "فرهنگ ما" حرفی بزنند. ولی به طور مثال در جایی مثل صدا و سیما همیشه از "فرهنگ ما" سخن می گویند و همینطور در بعضی از این کانال های ماهواره ای شیر و خورشید نشان. آنها وقتی می گویند "فرهنگ ما"، انگار از یک شی صلب حرف می زنند و البته بیشتر از آن که مشخص کنند این "فرهنگ ما" چه چیزی ست به دشمنان "فرهنگ ما" فحاشی می کنند. اینجاست که آدم گاهی "فرهنگ ما" را با "منافع ما" یکی می گیرد. با منافع قدرت طلبان. 

پرسش

کدام یک به عنوان سرنوشت پزشکی محتمل تر است:

پزشکی به عنوان علم و فن پیشگیری و مقابله ی انسان با رنج ناشی از ضعف و بیماری یا پزشکی به مثابه ی یک بیزینس پردرآمد؟ وضعیتی که الان می بینید به کدام یک نزدیک تر است؟

تربیت نااهل چون گردکان است بر گنبد

شیخ اجل ناامیدم نکن. به این کاری ندارم که ممکنه امروزیا حرف شما رو سرلوحه ی کار خودشون قرار بدن و به این ترتیب در ِ دکان "روانشناسی تربیتی" تخته بشه. نه، این دغدغه ی من نیست. ولی یعنی میگی گورو در سری دوم کارتون "من شرور" تحت تاثیر اون بچه ها عوض نشده؟!