چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

من اسیر چشمهایش

بی بی سی نوشت: "کودک گمنام ایزدی در بیمارستان درگذشت."

دنیایی که نام و نور را از تو دریغ کرد چه سخاوتمندانه برچسب های مذهبی اش را به تو می بخشد! ایزدی بودن و یا بهشت و جهنم ِ دولت اسلامی برای تو چه مفهومی داشت؟


در ادامه ی گزارش چنین آمده بود: "او تنها در گوشه‌ای از بیمارستان دیریک بود. بدون هیچ همراهی، در سکوتی معصومانه و سوال‌برانگیز. پرستاران می‌گفتند نه گریه می‌کند و نه فریاد می‌زند." در همدلی عجیبی با تو، برای تو نه گریه می کنم نه فریاد می زنم (برخلاف آنچه که در گذشته از من انتظار می رفت). در سکوت نگاه می کنم و می بینم که چگونه آهسته آهسته فرو می روم.

نظرات 9 + ارسال نظر
فرزانه یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

فرو رفتن در مرداب بیرنگی و بی تفاوتی ؟

بی بی سی ادعا می کرد که کاشف آن کودک بوده و کاشف پدر پشیمان و گریان آن کودک که او را موقع فرار سر راه جاگذاشته بود

چه سود ؟ چه سود برای چشمان معصوم آن کودک

سعدی یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ب.ظ

هر کسی حدی از ظرفیت و تحمل دارد. چنین فجایعی گاهی من را تا سرحد فرو رفتن در بی میلی به زیستن در چنین دنیایی پیش می برد. ضمن این که از غافلگیری ها و همینطور قوانین سفت و سخت جبران کننده ی زندگی غافل نیستم. راستش را بخواهی روز بعد از نوشتن این یادداشت وقتی که داشتم در وایبر ماجرا را برای دوستی که از قضیه بی خبر بود تعریف می کردم، اشکم سرازیر شد. بالاخره مکانیسم دفاعیم فعال شد.

سعدی یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ب.ظ

بعضی انسان ها در شرایطی متاثر از رعب و وحشت، در تنگنای تشنگی و گرسنگی و خستگی، در اضطرار نجات جان خود یا فرزند جگرگوشه شان؛ چنین واکنشی نشان می دهند که پدر و مادر عزیز نشان دادند. اینجا و آنجا کامنت هایی در لعن این پدر و مادر دیدم و خواندم. خوب خیلی راحت است زیر باد کولر بنشینی و کسی را قضاوت کنی که کودکش را هنگام فرار رها کرده و رفته است. من می گویم انسان همین است. بعضی ها ممکن است خود هم بمانند و مرگ دستجمعی را ترجیح دهند اما عده ای مثل پدر عزیز به این شکل رفتار می کنند. انسان باید شرایطی را که بعضی خصلت های غریزی اش در آن تعیین کننده ی رفتار و واکنشش هستند بشناسد و کنترل کند. ما ناچاریم از اصطلاحاتی مثل "انسانی کردن" جامعه استفاده کنیم ولی واقعیت این است که شرایط انسانی شرایطی نیست که در آن کسی مجبور به رها کردن فرزندش در بیابان نشود. وحشیگری و ویرانگری انسان چگونه کنترل می شود؟ سوال این است.

رهگذر دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:20 ق.ظ

واقعآ که انسان همین است!کم کم دارد نظریه داروین تحقق می یابد که ما "فرایند تکامل" که نه بلکه "محصول بازسازی" طبیعتیم.
آن جوهر والا و روح بزرگ و اشرف مخلوقاتی که از آن دم میزدند و میزنند کو و کجاست!؟
به نظر من اگر واقعیت جهان را آنگونه که هست بپذیریم بهتر می توانیم با آن کنار بیاییم مثلآ ممکن است من و یا هر کس دیگری تا پای جان از فرزندانمان محافظت کنیم اما آیا می توان تضمین کرد که به شدیدترین شکل ممکن کشته نشوند و یا به آنها تجاوز نشود؟جهانی که در آن بسر می بریم همین است که هست و هیچ کاری اش نمی شود کرد.
چند وقت پیش دوستی از نگرانی اش در رابطه با فرزندش میگفت و اینکه چقدر نگران این است که فرزنش شکار انسان های دیو سیرت نشود.به او گفتم باید قبل از تولید مثل به این موارد فکر می کردی.

البته من فکر می کنم کاری می شود کرد. همین که می نویسیم، همین که به هر فضاحتی تن نمی دهیم، عشق می ورزیم، رعایت می کنیم... . غافلگیری ها را هم فراموش نکن. یکباره می بینی وسط معرکه ای و خیابان دیگر آن خیابان نیست.

رهگذر سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

البته منظور من این نبود که "حالا که اینگونه است پس هر کس به هر فضاحتی تن دهد و با چشم های بی تفاوت و لبخندی بر لب رنج دیگران را به نظاره بنشیند"من میگویم در جهانی که بسر می بریم همانگونه که بیماری و جنگ و زلزله و خشکسالی و هزاران مشکل دیگر هست این اتفاقات هم می افتد.البته که انسان های شریف متآثر می شوند و این تآثر خود نشان از این دارد که این انسان ها مرز ساختارهای ژنتیکی را در نوردیده اند و از افقی بالاتر به این وقایع می نگرند.منظور من این بود که باید ظرفیت خود را در مواجهه با اینگونه وقایع بالا ببریم و بپذیریم که توان ما برای از بین بردن رنج انسان ها در این گونه موارد صفر است و آگاه باشیم که حتی عمیق ترین تآثرات ما هیچگونه تآثیری در از بین بردن رنج امثال این کودک ندارد.

می دونم منظورت این نبود. حرف من هم دقیقن آخرین جمله ی بود که نوشتی.

جوجه رنگی شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:16 ق.ظ

به شدت دلتنگم سعدی.آغوشهای برهنه مان.پرسش هایت را دوس دارم.

الی جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:01 ب.ظ

گزارش این پسر به جامانده را خواندم و با خودم خیلی هم فکر کردم که اگر من بودم چه می کردم ! باید در شرایط قرار گرفت

فرزانه شنبه 12 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:06 ق.ظ http://www.fparsay.blogsky.com

بنویس چرو

افرا دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:09 ب.ظ http://arameshebeheshti.blogfa.com

هم گریه می کنم هم فریاد میزنم و هم به سختی و عمیقا فرو میریزم.....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد