چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

آینه

حتمن خوانده و شنیده اید که فقط ساعاتی بعد از اتمام قرعه کشی جام جهانی،38 هزار کامنت از طرف کاربران ایرانی روی صفحه ی فیسبوک لیونل مسی نوشته شد که اغلب شامل چنین مواردی می شد: شوخی های پیش پا افتاده ای که فقط لمپن ها را می خنداند، فحاشی هایی به خود مسی و خواهر و مادرش و همچنین پیش بینی واکنش او(خیس کردن شلوارش) وقتی با یوزهای ایرانی روبرو می شود و ... از این قبیل.

مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال در قابل پیش بینی ترین واکنش به چنین هجوم بی شرمانه ای، از بیخ و بن منکر این قضیه شده که چنین رفتاری از ورزش دوستان ایرانی سر زده باشد.چنین واکنشی از طرف یک مسئول حکومتی و همچنین اکثریت مخالفان ضد حکومتی که این مردم را دقیقن به همین شکلی که امروز هست می خواهند، چیز عجیبی نیست.و این هم که ما به شنیع ترین چیزها از قبیل جوک هایی با موضوع تجاوز جنسی به کودکان(مخصوصن پسر بچه ها) و زنان،جوک های نژادپرستانه شامل تحقیر ملت های مختلف(عرب،افغان،ترک و ...)،تمسخر شخصیت هایی که همزمان برای آنها سینه چاک می کنیم و فحش های خواهر و مادر که برای نشان دادن درجه ی صمیمیت رد و بدل می شود و ...  می خندیم و خود را سرگرم می کنیم؛ چیز غریبی نیست و همه ی ما با این موارد به طور مداوم برخورد کرده ایم.امروز صبح داشتم به این قضیه فکر می کردم که به متن سخنرانی جلایی پور در گرگان برخورد کردم که آمار جالب توجهی را در باره ی وضعیت امروز جامعه ی ایرانی ارائه کرده بود: 

- 75 درصد از ایرانی ها نسبت به هم بی اعتمادند.(نشان دهنده میزان صداقت مان)

-16 میلیون پرونده قضایی در دادگاه ها در حال رسیدگی است.(در هر پرونده حداقل 2 نفر درگیرند،با یک حساب سرانگشتی می توان میزان درگیری و تنش بر سر منافع شخصی را تخمین زد.)

- 10 میلیون نفر داروی ضد افسردگی مصرف می کنند.10 میلیون نفر در فقر شدید به سر می برند،10 میلیون بی سواد و 3.7 میلیون نفر مواد مخدر را به صورت اعتیاد آور مصرف می کنند. و در کنار این ها رشد فزاینده آمار جرم و جنایت و تن فروشی و زورگیری و ...(نشان دهنده سقوط اخلاقی جامعه و در هم شکسته شدن افراد در جامعه ای فاقد احساس مسئولیت ،به شدت طبقاتی و از نظرفرهنگی یک برهوت به تمام معنا)


شاید بسیاری که منافع شان در انکار چنین آمارهایی ست این حرف ها را قبول نداشته باشند.من که واقعی بودن و درستی آنها را با تمام وجودم و در زندگی روزمره ام لمس می کنم.من سقوط و فروپاشی را به چشم خودم دارم می بینم.شما چطور؟

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ http://daronman.blogfa.com/

سلام
نکته خوبی را مورد بحث قرار دادید منهم موافقم چطور میشود زبان عامیانه ای که الان تقریبا در همه اقشار دیده میشه رو انکار کرد ...

فرزانه چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
مسخره ترین واکنش به این موضوع به نظرم خبری بود که دیشب بیست و سی پخش کرد. گفت ایرانی ها برای یک توریست آلمانی که مدارکش را گم کرده در یکی از شهرهای ایران کمپین راه انداخته اند !
یعنی به نظرم حال به هم زن ترین واکنش بود که با زبونی سعی داشت زشتی کار ایرانی ها را در صفحه مسی لاپوشانی کند.
متاسفانه جامعه مان چهره کریهی دارد حتی اگر آینه ها را بشکنیم یا نگاه نکنیم

م چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ق.ظ

سری دوم این پروژه در یک فاز دیگر و بسیار شنیع تر کلید خورد و در دو روز گذشته شاهد همین حمله ها و توهین ها به صفحه فیسبوک مجری زن برنامه قرعه کشی و حتی شوهرش هم کشیده شد و نیازی به گفتن این مساله نیست که با توجه به اینکه این بار ایرانیان عزیز با یک زن طرف هستند خودتان نصور کنید متن کامنتها چقدر بی ادبانه تر و هتاکی ها همراه با بیان الفظ و کلمات رکیک ج ن س ی بوده که باعث شد تا این خانم هم مجبور به بستن صفحه خود شود جالب تر اینکه در 48 ساعت گذشته امار like های صفحه این خانم به یکباره چندین برابر شده و مادر و خواهر و حتی همسر وی را نیز از الطاف بیکران خود بی نصیب نذاشته اند و اینجاست که به معنای واقعی برتری نژاد اریایی را به تمام جهانیان ثابت می کنندمن فقط کشته مرده ی آدمهایی هستم که با قیافه حق به جانب از تبلیغات استکبار جهانی برای وارد کردن خدشه به تمدن ایرانیان حرف می زنند

جوجه رنگی دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ http://waveofocean.blogsky.com/

منم .مطلب " ما بی شرفها " که نوشتم همین بود دیگه.

خوندمش خوب نوشتی.

الی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

یادمه من فیلم روبان سفید هانکه را به توصیه ی خود شما دیدم و از معدود فیلم هایی که هنوز در فکرمه . چون که جواب سوال و تابوی همیشگی ذهنم رو داد در مورد ریشه یابی رفتار نازی ها در جنگ دوم. حالا با خوندن این متن و آمار ها یاد اون فیلم افتادم و می دانم که این مردم در بروز حادثه ای فاشیست تر از هر نازی و فاشیستی خواهند شد

منم این قضیه رو بعید نمی دونم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد