چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

چرو

چرو (chro) به کُردی به معنی "جوانه" است و همچنین نامی برای دختران

تاوان

در سکانسی از فیلم درخشان Downfall در حالی که مشاوران نظامی هیتلر سعی می کنند به خاطر جلوگیری از کشتار بیشتر شهروندان و غیر نظامیان به پذیرفتن شکست و اعلام آتش بس به ارتش سرخ متقاعدش کنند،او در جواب آنها پاسخی تکان دهنده می دهد.هیتلر در حالی که از عصبانیت رعشه بر اندامش افتاده چیزی نزدیک به این مضمون می گوید: اینقدر با من از کشتار شهروندان سخن نگویید مگر من آنها را مجبور به حمایت از نازیسم کردم؟آنها از من حمایت کردند و الان باید تاوانش را بپردازند. 
نظرات 2 + ارسال نظر
الی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

سلام
رها کوچولو که حالا نباید چندان کوچولو باشد چطور است دوست قدیمی ؟
من از این فیلم سکانس خودکشی گوبلز و بچه هاش خیلی یادمه

سلام
مرسی رها خوبه و بزرگ شده!البته الان این رهاست که وقتی صدام میزنه حتمن یه "کوچولو" هم بعد از اسمم میگه!وروجک!
در مورد بچه ها که نمیشه بهش خودکشی گفت.قتل بچه ها توسط گوبلز و مادرشون نشان دهنده ی اینه که "ایمان" تا چه حد می تواند کشنده باشد!این اصطلاح کشنده مال من نیست.سالها پیش دوست دانشجوئی داشتم که مستاجر پیرمردی بود اهل و ساکن کرمانشاه.می گفت پیرمرد یک بار که روزه بوده بهم گفته "ای روزه فره ئایه م کشتیه فره!!!" یعنی این روزه خیلی آدم کشته خیلی... :-))

وحید دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.zende-mani.blogfa.com

همیشه این توده ها هستند که تاوان اشتباهات خود و اربابانشون رو میدن
ایمان کشنده است رو خیلی خوب گفتی

اشتباه هر چه بزرگتر تاوانش سخت تر.توده ها و روشنفکرانشان بهتر است بیشتر از آن چه تقصیر را متوجه عوامل دیگر کنند افساری به دهان هیجانات و احساسات لجام گسیخته،غیر منطقی و ویرانگرشان بزنند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد